Dwa rosyjskie koncerny zrezygnowały z projektu budowy supernowoczesnych lodołamaczy na LNG do obsługi ośrodków przemysłowych na arktycznej północy kraju. Zamiast tego powstaną statki z silnikami diesla. Powodem – sankcje.
Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
Viking Jupiter, najnowsza jednostka należąca do Viking Cruises zacumowała dziś w Gdyni, przy Nabrzeżu Francuskim. Początkowo, cruiser był spodziewany w Porcie Gdańsk, jednak ze względu na prognozowane złe warunki pogodowe, mieliśmy okazję go zobaczyć w gdyńskim porcie.
Politechnika Otwarta i Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku zapraszają na trzecie spotkanie z cyklu #CiekawiNauki. O nowatorskich technologiach w branży okrętowej – od czasów II wojny światowej do współczesności – a także o rozwiązaniach przyszłości opowiedzą eksperci.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy